Projekt „Bądźmy zdrowi- wiemy, więc działamy”
Programy / Projekty / Innowacje » Programy / Projekty / Innowacje - Archiwum » Projekt „Bądźmy zdrowi- wiemy, więc działamy”
Projekt „Bądźmy zdrowi- wiemy, więc działamy”
Projekt „Bądźmy zdrowi- wiemy, więc działamy”, ma na celu wzrost świadomości społecznej na temat wpływu odżywiania, aktywności fizycznej na zachowanie i umacnianie zdrowiaa także zachowania właściwej higieny. Projekt rekomendują i popierają naukowe autorytety w dziedzinie żywienia, które informują o złej sytuacji pod względem stanu odżywienia (niedożywienie, nadwaga, otyłość) wśród dzieci i młodzieży polskiej. Wiele chorób w wieku dorosłym jest konsekwencją błędów żywieniowych i małej aktywności fizycznej w dzieciństwie. Dzieciństwo bowiem, to okres w życiu człowieka, w którym kształtują się jego postawy determinujące aktualne i przyszłe zachowania dotyczące zdrowia.
Edukacja dziecka przedszkolnego ma na celu preferowanie zdrowego stylu życia i sprzyja utrwalaniu postawy prozdrowotnej.
Edukacja w zakresie higieny osobistej, zachowań higienicznych i prozdrowotnych. W oparciu o prowadzone obserwacje przez nauczycielkę, pogadanki i sytuacje edukacyjne, dzieci stosują zasady higieny: systematycznie myją zęby w przedszkolu, dokładnie myją ręce, przestrzegając kolejnych etapów, poprawnie używają przyborów do higieny osobistej, wskazują różnice w ubieraniu się zgodnie z pogodą.
Edukacja w zakresie zdrowego odżywiania
Dzieci poznały znaczenie produktów mlecznych dla zdrowia i chętnie je spożywały. Unikały słodyczy na rzecz spożywania owoców i warzyw, podkreślając korzyści dla zdrowia (odporność, witaminy). Kulturalnie zachowywały się podczas posiłków, wskazywały niektóre przyczyny chorób. W przedszkolu żywienie jest zdrowe i smaczne oraz higienicznie przygotowane i estetycznie podane. Dzieci spożywały posiłki bogate w warzywa i owoce oraz przełamywały uprzedzenia do niektórych produktów spożywczych.
Edukacja w zakresie sprawności fizycznej
Dzieci mają warunki do aktywnego uczestnictwa w różnych formach ruchu – aktywnego wypoczynku i relaksu oraz wysiłku fizycznego. Dzieci brały udział w licznych zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych na placu przedszkolnym, na boisku czy w parku, lesie.
Aktywny i świadomy udział dzieci w nabywaniu wiedzy i umiejętności służy ukształtowaniu postawy prozdrowotnej, przyswojeniu prawidłowych nawyków higienicznych, zdrowotnych i kulturowych. Stawianie dzieciom i najbliższemu środowisku wymagań inspiruje do podejmowania działań na rzecz promocji zdrowia już od najmłodszych lat aby ukształtować odpowiedzialność za zdrowie swoje i innych oraz podejmować wysiłek na rzecz jego poprawy.