Ramowy rozkład dnia 2022 / 2023
Ramowy plan dnia » Ramowy rozkład dnia 2022 / 2023
Ramowy rozkład dnia dla grupy dzieci 2,5/3/4- letnich w roku
szkolnym 2022/2023
7.30 – 8.00 |
Odział zbiorczy. Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia w zespołach i indywidualne, służące realizacji pomysłów dzieci, inspirowane przez nauczyciela oraz swobodne w kącikach zainteresowań. Zabawy ze śpiewem. Słuchanie czytanych bajek. |
8.00 – 8.30
|
Zabawy dowolne według zainteresowań: zabawy tematyczne, integracyjne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Zabawa ruchowa: orientacyjno – porządkowa, bieżna, skoczna, zabawa z elementami czworakowania. |
8.30 – 9.00 |
Czynności porządkowo – gospodarcze, zabiegi fizjologiczne i higieniczne, czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów. Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku. |
9.00 –11.40
|
Organizacja zajęć wspierających rozwój dziecka. Wykorzystywanie do każdej sytuacji i momentu pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane, biorąc pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Zabawy z językiem angielskim. Zabawy rytmiczno-taneczne. Zabawy z arteterapii. Zabawy dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Zabawy badawcze i przyrodnicze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zabawy aktywizujące, zabawy dydaktyczne, zabawy plastyczne, muzyczne, teatralne, manipulacyjne, twórcze i inne, rozwijające zdolności dzieci oraz zaspokajające ich potrzebę aktywności i zainteresowania. Prowadzenie zajęć z gimnastyki, ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. Uroczystości. Okolicznościowe spotkania. Wycieczki edukacyjne. Udział w różnorodnych konkursach. Organizowanie zabaw zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu- zabawy ruchowe, zabawy orientacyjno -porządkowe, zabawy muzyczne. Motywowanie dzieci do podejmowania samodzielnego działania, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania do prowadzenia własnych eksperymentów. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zabawy twórcze, zabawy tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Czytanie bajek, opowiadań, zabawy , wspomagające rozwój dziecka, ćwiczenia słownikowe, zabawy inhibicyjno – intonacyjne. Prace porządkowo - gospodarcze : segregowanie klocków, zabawek, prace w kąciku przyrody. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze- rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu u dziecka, gry i zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy samodzielnie inicjowane przez dzieci, podejmowanie zabaw badawczych. |
11.40 – 12.00 |
Czynności samoobsługowe w szatni, czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do obiadu - czynności organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne |
12.00 -13.00 |
Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Relaksacja – rozluźnienie. Wyciszenie za pomocą różnych technik. Słuchanie bajek i opowiadań literackich z interpretacji nauczyciela, słuchanie nagrań płytowych, słuchowisk; zabawy paluszkowe, słowne. |
Ramowy rozkład dnia (8 godzin) dla grupy dzieci 4/5- letnich w roku
szkolnym 2022/2023
7.30 – 8.00 |
Odział zbiorczy. Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia w zespołach i indywidualne, służące realizacji pomysłów dzieci, inspirowane przez nauczyciela oraz swobodne w kącikach zainteresowań. Zabawy ze śpiewem. Słuchanie czytanych bajek. |
8.00 – 8.30
|
Zabawy dowolne według zainteresowań: zabawy tematyczne, integracyjne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Zabawa ruchowa: orientacyjno – porządkowa, bieżna, skoczna, zabawa z elementami czworakowania. |
8.30 – 9.00 |
Czynności porządkowo – gospodarcze, zabiegi fizjologiczne i higieniczne, czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów. Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku. |
9.00 –11.40
|
Organizacja zajęć wspierających rozwój dziecka. Wykorzystywanie do każdej sytuacji i momentu pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane, biorąc pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Zabawy z językiem angielskim. Zabawy rytmiczno-taneczne. Zabawy dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Zabawy badawcze i przyrodnicze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zabawy aktywizujące, zabawy dydaktyczne, zabawy plastyczne, muzyczne, teatralne, manipulacyjne, twórcze i inne, rozwijające zdolności dzieci oraz zaspokajające ich potrzebę aktywności i zainteresowania. Prowadzenie zajęć z gimnastyki, ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. Uroczystości. Okolicznościowe spotkania. Wycieczki edukacyjne. Udział w różnorodnych konkursach. Organizowanie zabaw zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu- zabawy ruchowe, zabawy orientacyjno-porządkowe, zabawy muzyczne. Motywowanie dzieci do podejmowania samodzielnego działania, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania do prowadzenia własnych eksperymentów. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zabawy twórcze, zabawy tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Czytanie bajek, opowiadań, zabawy , wspomagające rozwój dziecka, ćwiczenia słownikowe, zabawy inhibicyjno – intonacyjne. Prace porządkowo - gospodarcze : segregowanie klocków, zabawek, prace w kąciku przyrody. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze- rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu dziecka, gry i zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy samodzielnie inicjowane przez dzieci, podejmowanie zabaw badawczych. |
11.40 – 12.00 |
Czynności samoobsługowe w szatni, czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do obiadu - czynności organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne |
12.00 -13.00 |
Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Relaksacja – rozluźnienie. Wyciszenie za pomocą różnych technik. Słuchanie bajek i opowiadań literackich z interpretacji nauczyciela, słuchanie nagrań płytowych, słuchowisk; zabawy paluszkowe, słowne. |
13.00 -14.00 |
Oddział zbiorczy. Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci, zabawy w kole, słuchanie bajek, gry stolikowe. Zabawy integracyjne zgodne z wyborem dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci - zabawa dydaktyczna , zabawy ruchowe, plastyczne, muzyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, matematyczne. Wyjście do ogrodu przedszkolnego- zabawy dowolne i kierowane. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem mającym trudności. |
14.00 -14.30 |
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku. Podwieczorek. |
14.30 -15.30 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, słuchowe, zabawy logopedyczne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci, zabaw swobodnych w sali lub w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla grupy dzieci 5- letnich w roku
szkolnym 2022/2023
8.00 – 8.30
|
Zabawy dowolne według zainteresowań: zabawy tematyczne, integracyjne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Zabawa ruchowa: orientacyjno – porządkowa, bieżna, skoczna, zabawa z elementami czworakowania. Praca indywidualna. |
8.30 – 9.00 |
Czynności porządkowo – gospodarcze, zabiegi fizjologiczne i higieniczne, czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów. Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku. |
9.00 –11.45
|
Organizacja zajęć wspierających rozwój dziecka. Wykorzystywanie do każdej sytuacji i momentu pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane, biorąc pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Zabawy z językiem angielskim. Zabawy rytmiczno-taneczne. Zabawy dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Zabawy badawcze i przyrodnicze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zabawy aktywizujące, zabawy dydaktyczne, zabawy plastyczne, muzyczne, teatralne, manipulacyjne, twórcze i inne, rozwijające zdolności dzieci oraz zaspokajające ich potrzebę aktywności i zainteresowania. Organizowanie zabaw prowadzących do ćwiczeń czynności złożonych, takich jak liczenie, globalne czytanie, zgodnie z fizjologią dziecka. Prowadzenie zajęć z gimnastyki, ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. Uroczystości. Okolicznościowe spotkania. Wycieczki edukacyjne. Udział w różnorodnych konkursach. Praca indywidualna z dzieckiem. Udział z zajęciach tanecznych i z języka angielskiego. Organizowanie zabaw zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu- zabawy ruchowe, zabawy orientacyjno-porządkowe, zabawy muzyczne. Motywowanie dzieci do podejmowania samodzielnego działania, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania do prowadzenia własnych eksperymentów. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zabawy twórcze, zabawy tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Czytanie bajek, opowiadań, zabawy , wspomagające rozwój dziecka, ćwiczenia słownikowe, zabawy inhibicyjno – intonacyjne. Prace porządkowo - gospodarcze : segregowanie klocków, zabawek, prace w kąciku przyrody.
Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze- rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu u dziecka, gry i zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy samodzielnie inicjowane przez dzieci, podejmowanie zabaw badawczych. |
11.45 – 12.00 |
Czynności samoobsługowe w szatni, czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do obiadu - czynności organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne |
12.00 -13.00 |
Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Relaksacja – rozluźnienie. Wyciszenie za pomocą różnych technik. Słuchanie bajek i opowiadań literackich z interpretacji nauczyciela, słuchanie nagrań płytowych, słuchowisk; zabawy paluszkowe, słowne. |
13.00 -14.00 |
Oddział zbiorczy. Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci, zabawy w kole, słuchanie bajek, gry stolikowe. Zabawy integracyjne zgodne z wyborem dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci - zabawa dydaktyczne , zabawy ruchowe, plastyczne, muzyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, matematyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym dowolne i kierowane. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem mającym trudności. |
14.00-14.30 |
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku. Podwieczorek. |
Ramowy rozkład dnia dla grupy dzieci 6-letnich
Rok szkolny 2022/2023
8.00 – 8.30 |
Zabawy dowolne według zainteresowań: zabawy tematyczne, integracyjne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. Zabawa ruchowa: orientacyjno – porządkowa, bieżna, skoczna, zabawa z elementami czworakowania. Czytanie bajek, opowiadań, gry i zabawy ruchowe, wspomagające rozwój dziecka, ćwiczenia słownikowe, zabawy inhibicyjno – intonacyjne. Prace porządkowo - gospodarcze – segregowanie klocków, zabawek, prace w kąciku przyrody. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju. Zestaw ćwiczeń porannych-wspomaganie dzieci w sferze ruchowej. |
8.30 – 9.00 |
Czynności porządkowo – gospodarcze, zabiegi fizjologiczne i higieniczne, czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów. Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku. |
9.00 – 11.45 |
Organizacja zajęć wspierających rozwój dziecka. Wykorzystywanie do każdej sytuacji i momentu pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane, biorąc pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy. Zabawy z językiem angielskim. Zabawy dydaktyczne w sali lub ogrodzie. Zabawy badawcze i przyrodnicze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zabawy aktywizujące, zabawy dydaktyczne, zabawy plastyczne, muzyczno - taneczne, teatralne, manipulacyjne, twórcze i inne, rozwijające zdolności dzieci oraz zaspokajające ich potrzebę aktywności i zainteresowania. Organizowanie zabaw prowadzących do ćwiczeń czynności złożonych, takich jak liczenie, czytanie, pisanie, zgodnie z fizjologią dziecka. Prowadzenie zajęć z gimnastyki, ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy. Uroczystości. Okolicznościowe spotkania. Wycieczki edukacyjne. Udział w różnorodnych konkursach. Organizowanie zabaw zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu- zabawy ruchowe, zabawy orientacyjno - porządkowe, zabawy muzyczne. Motywowanie dzieci do podejmowania samodzielnego działania, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania do prowadzenia własnych eksperymentów. Zabawy spontaniczne z wykorzystaniem kącików zainteresowań, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, zabawy twórcze, zabawy tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Czytanie bajek, opowiadań, zabawy wspomagające rozwój dziecka, ćwiczenia słownikowe, zabawy inhibicyjno – intonacyjne. Prace porządkowo - gospodarcze : segregowanie klocków, zabawek, prace w kąciku przyrody. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze- rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu u dziecka, gry i zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy samodzielnie inicjowane przez dzieci, podejmowanie zabaw badawczych. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. |
11.45 –12.00 |
Czynności samoobsługowe w szatni, czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do obiadu - czynności organizacyjne, samoobsługowe, zabiegi higieniczne. |
12.00 – 13.00 |
Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Relaksacja – rozluźnienie. Wyciszenie za pomocą różnych technik. Słuchanie bajek i opowiadań literackich z interpretacji nauczyciela, słuchanie nagrań płytowych, słuchowisk; zabawy paluszkowe, słowne. Indywidualne bądź grupowe wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem mającym trudności. |