Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga), spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego.

Akcja "Ćwiczyć każdy może" » Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga), spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego.

Przybory: rakietki do gry w ping ponga, piłeczki

Miejsce: sala gimnastyczna

Obszar z podstawy programowej:

Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na swoje możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;

Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu staramy się zaszczepić w naszych wychowankach potrzebę uprawiania sportów i różnych dyscyplin sportowych. 11 grudnia 2013 r. odbyło się spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego, który zapoznał dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego. Sześciolatki uczyły się prawidłowego trzymania rakietki, odbijania piłeczki rakietką, przebijania piłeczki na drugą stronę. Miały możliwości pod okiem instruktora "zagrania" swojego pierwszego meczu w ping ponga. Dzieci poprzez fajną i atrakcyjną zabawę - jaką okazała się gra w tenisa stołowego rozwijały swoja sprawność ruchową, mogły także przekonać się ze uprawiania różnego rodzaju gier sportowych może przysparzać wiele radości.

 

Scenariusz zabaw i ćwiczeń przybliżających dzieciom zasady gry w tenisa stołowego  .

 Grupa dzieci sześcioletnich


Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu staramy się  zaszczepić w naszych wychowankach potrzebę uprawiania sportów i różnych dyscyplin sportowych . W dniu 11.12.2013 odbyło się spotkanie z nauczycielem wychowania  fizycznego , który  zapoznał dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego. Sześciolatki uczyły się prawidłowego trzymania rakietki , odbijania piłeczki rakietką , przebijania piłeczki na drugą stronę . Miały  możliwości pod okiem instruktora „zagrania „ swojego pierwszego meczu w ping ponga. Dzieci poprzez fajnąi atrakcyjną zabawę – jaką okazała się gra w tenisa stołowego  rozwijały swoja sprawność ruchową ,  mogły także  przekonać się  ze uprawiania różnego rodzaju gier sportowych może przysparzać wiele radości .

Temat: Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga) . Spotkanie z nauczycielem  wychowania fizycznego .

 Grupa wiekowa: dzieci pięcioletnie i sześcioletnie.

 Przybory : rakietki do gry w ping ponga, piłeczki, stoły do tenisa, siatki,

Miejsce :sala gimnastyczna

Obszar z podstawy programowej:

- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo, uczestniczy w zajęciach ruchowych. (5.3, 5.4).

- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się  z dorosłymi i dziećmi,  

 zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.

  • Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć, to co mówią i czego oczekują. (1.1)
  • Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej ( stara się współdziałać w zabawie i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych (1.2)

 Cele ogólne:

- zapoznanie z zasadami gry w ping ponga,

- odbijanie piłeczki rakietką do tenisa stołowego,

- odczuwanie radości z podejmowania wysiłku ruchowego,

- kształtowanie zdrowego trybu życia jako wykorzystanie naturalnej potrzeby ruchu,

- zgodne współdziałanie w parach.

 Cele operacyjne . Dziecko:

-  samodzielnie wykona ćwiczenia,

-  zna zasady gry w tenisa stołowego,

-  podbija piłeczkę przy pomocy  rakietki,

-  próbuje przebić piłeczkę na drugą stronę.

-  zgodnie współdziała w parach i zespole,

-  odczuwa radość ze wspólnej zabawy,

- przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń  z piłeczką .   

      Metody:

       - słowna: rozmowa, polecenia,

       - czynna: zadań stawianych do wykonania,

       - oglądowa: pokaz i obserwacja,

 Formy:

       - indywidualna, w parach , z całą grupą

 PRZEBIEG ZAJĘCIA:

 I .Część wstępna :

 Przejście z dziećmi na pobliską salę gimnastyczną.

 1.  Czynności organizacyjno- porządkowe.

2.  Zabawa orientacyjno – porządkowa :

    - tworzenie koła –marsz, bieg, podskoki w rytmie wystukiwanym na tamburynie.

 3.  Ćwiczenia tułowia skłony boczne. Dzieci staja w rozkroku, ręce opuszczone mająwzdłuż ciała. Dzieci wykonują luźne skłony tułowia w lewo i w prawo – drzewamikołysze wiatr.

 II. Część główna :

 1.  Przywitanie nauczyciela wychowania fizycznego pana Rafała  Nikodema.

     Przedstawienie celów spotkania .Krótkie omówienia zasad gry w ping ponga

     Zapoznanie z przyborami potrzebnymi do gry w tenisa stołowego : rakietka ,piłeczka, stół do tenisa, siatka.

 2.  Zabawy z piłeczką ping pongową :

   -  zabawa „Złap piłeczkę” - podrzut i łapanie piłeczki – dzieci podrzucają piłeczkę próbująją złapać,

   -  przekładanie piłeczki z jednej ręki do drugiej

   -  podrzut i łapanie piłeczki w parach – jedno dziecko z pary rzuca piłeczkę , drugie z parypróbują ją złapać,

  -   zabawa „ Przerzuć piłeczkę przez siatkę” -  zabawa z piłeczką w parach : próbaprzerzucenia piłeczki  przez siatkę z odbiciem na drugą  stronę przez jedną dziecka  z pary, drugie próbuje złapać  piłkę .

 3.   Zabawy z wykorzystaniem rakietki i piłeczki :

   -  nauka prawidłowego trzymania rakietki . Pokaz i omówienie sposobu trzymania rakietki.

   -  wymachy rakietką w pozycji przypominającej odbicie piłeczki ze zwróceniem uwagina prawidłowe jej trzymanie,

  -   próba podbijania piłeczki rakietką ,– Zabawa „Kto podbiję więcej razy”,

  -   zabawa „Kto przejdzie dalej „chód z piłeczką położoną na rakietce – dzieci starają się jaknajdalej przejść z piłeczką  na  rakietce.

 

4.   Przebijanie piłeczki na drugą stronę przy pomocy rakietki.

  -   jedno dziecko z pary przebija piłeczkę na druga stronę, drugie  próbuje ją odbić.

 5.  Wybranie dwuosobowych drużyny próby rozegrania meczu pod okiem instruktora.

III.  Część końcowa :

 1.  Odłożenie rakietek i piłeczek w wyznaczonym miejscu.

2.   Zabawa wyciszająca . Marsz w rytm śpiewanej piosenki, znanej dzieciom.

 3 .  Podziękowanie panu Rafałowi za wspólna zabawę.  

      Wręczenie  wykonanego przez dzieci dyplomu - podziękowania .

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ FILMY:

 

Ważne:
Dla Rodziców
Kontakt:
tel.: (62) 781 84 88
fax: (62) 781 84 88
e-mail: przedszkolemikorzyn@vp.pl
Przedszkole Samorządowe w Mikorzynie
Mikorzyn 50, 63-600 Kępno

NIP: 619 190 33 01