Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga), spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego.
Akcja "Ćwiczyć każdy może" » Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga), spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego.
Przybory: rakietki do gry w ping ponga, piłeczki
Miejsce: sala gimnastyczna
Obszar z podstawy programowej:
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:
- jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na swoje możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;
- uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu staramy się zaszczepić w naszych wychowankach potrzebę uprawiania sportów i różnych dyscyplin sportowych. 11 grudnia 2013 r. odbyło się spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego, który zapoznał dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego. Sześciolatki uczyły się prawidłowego trzymania rakietki, odbijania piłeczki rakietką, przebijania piłeczki na drugą stronę. Miały możliwości pod okiem instruktora "zagrania" swojego pierwszego meczu w ping ponga. Dzieci poprzez fajną i atrakcyjną zabawę - jaką okazała się gra w tenisa stołowego rozwijały swoja sprawność ruchową, mogły także przekonać się ze uprawiania różnego rodzaju gier sportowych może przysparzać wiele radości.
Scenariusz zabaw i ćwiczeń przybliżających dzieciom zasady gry w tenisa stołowego .
Grupa dzieci sześcioletnich
Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu staramy się zaszczepić w naszych wychowankach potrzebę uprawiania sportów i różnych dyscyplin sportowych . W dniu 11.12.2013 odbyło się spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego , który zapoznał dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego. Sześciolatki uczyły się prawidłowego trzymania rakietki , odbijania piłeczki rakietką , przebijania piłeczki na drugą stronę . Miały możliwości pod okiem instruktora „zagrania „ swojego pierwszego meczu w ping ponga. Dzieci poprzez fajnąi atrakcyjną zabawę – jaką okazała się gra w tenisa stołowego rozwijały swoja sprawność ruchową , mogły także przekonać się ze uprawiania różnego rodzaju gier sportowych może przysparzać wiele radości .
Temat: Zapoznanie dzieci z zasadami gry w tenisa stołowego (ping ponga) . Spotkanie z nauczycielem wychowania fizycznego .
Grupa wiekowa: dzieci pięcioletnie i sześcioletnie.
Przybory : rakietki do gry w ping ponga, piłeczki, stoły do tenisa, siatki,
Miejsce :sala gimnastyczna
Obszar z podstawy programowej:
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo, uczestniczy w zajęciach ruchowych. (5.3, 5.4).
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,
zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
- Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć, to co mówią i czego oczekują. (1.1)
- Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej ( stara się współdziałać w zabawie i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych (1.2)
Cele ogólne:
- zapoznanie z zasadami gry w ping ponga,
- odbijanie piłeczki rakietką do tenisa stołowego,
- odczuwanie radości z podejmowania wysiłku ruchowego,
- kształtowanie zdrowego trybu życia jako wykorzystanie naturalnej potrzeby ruchu,
- zgodne współdziałanie w parach.
Cele operacyjne . Dziecko:
- samodzielnie wykona ćwiczenia,
- zna zasady gry w tenisa stołowego,
- podbija piłeczkę przy pomocy rakietki,
- próbuje przebić piłeczkę na drugą stronę.
- zgodnie współdziała w parach i zespole,
- odczuwa radość ze wspólnej zabawy,
- przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń z piłeczką .
Metody:
- słowna: rozmowa, polecenia,
- czynna: zadań stawianych do wykonania,
- oglądowa: pokaz i obserwacja,
Formy:
- indywidualna, w parach , z całą grupą
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
I .Część wstępna :
Przejście z dziećmi na pobliską salę gimnastyczną.
1. Czynności organizacyjno- porządkowe.
2. Zabawa orientacyjno – porządkowa :
- tworzenie koła –marsz, bieg, podskoki w rytmie wystukiwanym na tamburynie.
3. Ćwiczenia tułowia – skłony boczne. Dzieci staja w rozkroku, ręce opuszczone mająwzdłuż ciała. Dzieci wykonują luźne skłony tułowia w lewo i w prawo – drzewamikołysze wiatr.
II. Część główna :
1. Przywitanie nauczyciela wychowania fizycznego pana Rafała Nikodema.
Przedstawienie celów spotkania .Krótkie omówienia zasad gry w ping ponga
Zapoznanie z przyborami potrzebnymi do gry w tenisa stołowego : rakietka ,piłeczka, stół do tenisa, siatka.
2. Zabawy z piłeczką ping pongową :
- zabawa „Złap piłeczkę” - podrzut i łapanie piłeczki – dzieci podrzucają piłeczkę próbująją złapać,
- przekładanie piłeczki z jednej ręki do drugiej
- podrzut i łapanie piłeczki w parach – jedno dziecko z pary rzuca piłeczkę , drugie z parypróbują ją złapać,
- zabawa „ Przerzuć piłeczkę przez siatkę” - zabawa z piłeczką w parach : próbaprzerzucenia piłeczki przez siatkę z odbiciem na drugą stronę przez jedną dziecka z pary, drugie próbuje złapać piłkę .
3. Zabawy z wykorzystaniem rakietki i piłeczki :
- nauka prawidłowego trzymania rakietki . Pokaz i omówienie sposobu trzymania rakietki.
- wymachy rakietką w pozycji przypominającej odbicie piłeczki ze zwróceniem uwagina prawidłowe jej trzymanie,
- próba podbijania piłeczki rakietką ,– Zabawa „Kto podbiję więcej razy”,
- zabawa „Kto przejdzie dalej „chód z piłeczką położoną na rakietce – dzieci starają się jaknajdalej przejść z piłeczką na rakietce.
4. Przebijanie piłeczki na drugą stronę przy pomocy rakietki.
- jedno dziecko z pary przebija piłeczkę na druga stronę, drugie próbuje ją odbić.
5. Wybranie dwuosobowych drużyny próby rozegrania meczu pod okiem instruktora.
III. Część końcowa :
1. Odłożenie rakietek i piłeczek w wyznaczonym miejscu.
2. Zabawa wyciszająca . Marsz w rytm śpiewanej piosenki, znanej dzieciom.
3 . Podziękowanie panu Rafałowi za wspólna zabawę.
Wręczenie wykonanego przez dzieci dyplomu - podziękowania .
ZOBACZ FILMY: