„Pląsy i zabawy ruchowe ze śpiewem”.
Akcja "Ćwiczyć każdy może" » „Pląsy i zabawy ruchowe ze śpiewem”.
Grupa wiekowa: dzieci 3 i 4-letnie
FORMY: zabawy z całą grupą
Przybory: magnetofon
Miejsce: sala zajęć
Metody: taniec, śpiew, zabawy muzyczne, rytmiczne i ruchowe.
Obszar z podstawy programowej:
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukęw szkole podstawowej:
3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na swoje możliwości, jeżeli jest dzieckiemmniej sprawnym ruchowo;
4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
Cele ogólne:
· stwarzanie dobrej zabawy i miłej atmosfery
· poznawanie i podtrzymywanie tradycji ludowych
· wspomaganie rozwoju fizycznego
Cele szczegółowe:
· przełamuje tremę, nieśmiałość, nabiera pewności siebie
· integruje się z innych dzieci
· odważnie, chętnie śpiewa
· przestrzega zasad zabaw
· rytmicznie wykonywać określone ruchy i gesty podczas wspólnych zabaw i pląsów przy
„Pląsy i zabawy ruchowe ze śpiewem”.
10 stycznia grupa dzieci trzyletnich i czteroletnich w strojach gimnastycznych, uczestniczyła w pląsach i zabawach ruchowych z muzyką. Były takie zabawy jak: „Boogi, boogi”, „Karuzela”, „Lisek- Urwisek”, „Pingwin”. Dodatkowo, okazały się atrakcyjną formą gdyż zawierały elementy dramy. Zabawy takie sprawiły dzieciom wielką radość, uwolniły spontaniczność, uczyły naśladownictwa, wchodzenie w określone role, rozwijały sprawność ruchową. Doskonaliły także poczucie rytmu a przede wszystkim integrują grupę. Jest to doskonała forma rozwijania ruchu.
ZOBACZ FILMY: