Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Przedszkole zapewnia możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez:
- diagnozowanie środowiska wychowanków
- rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie ich zaspakajania
- rozpoznawanie przyczyn trudności w wychowaniu i nauczaniu dziecka
- organizowanie różnorodnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- wspieranie dziecka uzdolnionego
- podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczo-dydaktycznego przedszkola i wspieranie nauczycieli w tym zakresie
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród wychowanków, nauczycieli i rodziców
- wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
- podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w szczególności dzieciom:
- niepełnosprawnym,
- niedostosowanym społecznie,
- zagrożonym niedostosowaniem społecznym,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- z zaburzeniami komunikacji językowej,
- z chorobami przewlekłymi,
- z niepowodzeniami edukacyjnymi,
- z zaniedbań środowiskowych wynikających z trudnych warunków bytowych rodziny,
- z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:
- rodziców dziecka,
- nauczyciela, lub specjalisty,
- poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana w przedszkolu w formie:
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych o charakterze terapeutycznym, a także w formie porad i konsultacji
- porad i warsztatów dla rodziców i nauczycieli
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się - liczba uczestników do 5
- zajęcia logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy - liczba uczestników wynosi do 4
- zajęcie socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizowane są dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne - liczba uczestników zajęć do 10
Zajęcia logopedyczne - mgr Dorota Marczak
Odbywają się dla dzieci 4- / 5- / 6-letnich w poniedziałki od godz. 13:00 do 15:00.
- I grupa - od 13:00 do 13:30
- II grupa - od 13:30 do 14:00
- III grupa - od 14:00 do 14:30
- IV grupa - od 14:30 do 15:00
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - mgr Izabela Langner
Odbywają się dla dzieci 5-letnich i 6-letnich w każdy wtorek w godzinach:
- I grupa - od 12:40 do 13:40
- II grupa - od 13:40 do 14:40
Zajęcia rewalidacyjne - mgr Alicja Zimoch
Odbywają się dla dziecka 6-letniego w każdy poniedziałek od 13:30 do 14:30.